Michał Zacher, prezes:

 

 

O firmie
Jesteśmy zespołem 12 programistów skupionych na tworzeniu oprogramowania w technologii Meteor, obecnie przestawiającym działalność na tworzenie własnych projektów. Mamy dwa lata doświadczenia pracy w Meteor, oraz 6 lat doświadczenia pracy z Open-Source'ową platformą do tworzenia sieci społecznościowych, Elgg. Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie do stworzenia społeczności wokół naszej nowej architektury.

O produkcie
Technologia Meteor wymaga kodowania 80% funkcjonalności nowej strony, dając jedynie 20% kodu „out of the box”. Chcemy odwrócić te proporcje. Nasza architektura zwiększa możliwość ponownego użycia kodu, zmniejsza czas potrzebny na implementację oraz ułatwia utrzymywanie kodu. Oferujemy progamistom Meteora elastyczne narzędzie do szybkiego tworzenia prototypów aplikacji, które następnie łatwo mogą zostać przekształcone w aplikacje produkcyjne, bez utraty dobrej struktury kodu. Planujemy monetyzować rozwiązanie za pomocą usług premium oferowanych naszym klientom, oraz programom revenue sharing z firmami hostingowymi.


O Polskim Moście Krzemowym

Po obozie przygotowawczym

Nasze doświadczenia ze strony polskiej do tej pory były bardzo dobre. Byliśmy zaskoczeni profesjonalizmem oraz celnością programu. Nasze doświadczenia ze stroną amerykańską są nieco gorsze. Na obozie przygotowawczym mentor nie dał nam wielu cennych uwag do projektu podczas rozmów bezpośrednich. Nowych uczestników przestrzegłbym, by podczas rozmów z mentorami od pierwszego dnia przychodzili z własnym planem takich rozmów. Konferencje były natomiast bardzo trafne.

Po programie akceleracyjnym

Oceniamy bardzo dobrze wpływ programu PMK na rozwój naszej firmy na wielu płaszczyznach - rozpoczynając od kontaktów i przydatnych porad od firm uczestniczących w programie, poprzez modyfikację naszej strategii wyjścia na rynek USA, oraz zdobycie nowych umiejętności. Szacujemy, że program szybko się zwróci. W krótkim terminie zwrot nastąpi dzięki modyfikacji marketingu oraz przez wprowadzenie usprawnień sugerowanych przez uczestników programu, mentorów, oraz nasze kontakty. W dłuższym terminie zdobyta wiedza i kontakty pozwolą nam szybko i skutecznie wypromować nasz produkt.
Nabyte umiejętności bardzo przydatne z punktu widzenia firmy:
•    sposoby badania rynku USA
•    szkolenie w rozmowie z potencjalnymi partnerami
•    zrozumienie specyfiki rynku amerykańskiego
•    tworzenie planów monetyzacji, określanie rentowności.