Piotr Wąsowski, wiceprezes:

 

O firmie
Zmorph sp z o.o. powstała w 2013 r. Obecnie ma ona już 25 pracowników. Plany rozwojowe obejmują: stworzenie nowej, bardziej zaawansowanej wersji maszyny - personalnego fabrykatora - bazującej na nowym oprogramowaniu i elektronice. Powstanie kilka nowych końcówek narzędziowych do pracy w innowacyjnych technikach stworzonych dla potrzeb medycznych i przemysłu precyzyjnego Wsparcie funduszy UE (Paszport do Eksportu) pozwoliło na międzynarodową ekspozycję marki na wielu targach technologicznych w Europie i na świecie. Produkt od samego początku jest sprzedawany na arenie międzynarodowej i został bardzo dobrze przyjęty.

O produkcie
ZMorph to innowacyjne urządzenie do cyfrowej fabrykacji (materializacji) obiektów, wykorzystujące wiele materiałów i procesów produkcyjnych. Bez problemu mieści się na biurku i pozwala wytwarzać rzeczy według własnego pomysłu z użyciem specjalnych i łatwo wymiennych końcówek narzędziowych. Wielofunkcyjność drukarki umożliwiają m.in.: ekstrudery do plastików, czekolady i ceramiki lub dremel, który zamienia ZMorpha w małą maszynę CNC. Firma rozwija własne oprogramowanie o nazwie Voxelizer, które umożliwia proste drukowanie z modeli STL, a do reprezentacji obiektów używa voxeli – trójwymiarowych pikseli. Voxelizer jest kompatybilny z medycznymi formatami zapisu danych, więc można drukować wprost ze skanów MRI.

ZMorph personal fabricator at 3D Print Show London from ZMorph3d on Vimeo.



O Polskim Moście Krzemowym

Po obozie przygotowawczym

Dotychczasowy udział w Polskim Moście Krzemowym składa się z samych pozytywnych doświadczeń, które dobrze przygotowują nas do wyjazdu i uczestnictwa w programach akceleracyjnych w Dolinie Krzemowej. Mamy bardzo wysokie oczekiwania względem projektu i mamy nadzieję, że szkolenia, w których weźmiemy udział oraz nawiązane kontakty pomogą nam w ekspansji na rynku USA.

Po programie akceleracyjnym

Program akceleracyjny pomógł nam w rozwoju firmy, natomiast na konkretne efekty i szczegółową ocenę należy poczekać jeszcze kilka tygodni lub miesięcy, ponieważ  jest on tylko wstępem do projektów i prac, które zaczęliśmy będąc w Dolinie Krzemowej. Ciężko w obecnej chwili ocenić jego wpływ na rozwój ZMorpha ale z pewnością był on bardzo pomocny w naszych działaniach.
W kontekście rozwoju strategii marketingowej, udało nam się bardziej klarownie i spójnie opisać segmenty rynku, znaleźć odpowiednią niszę i ukierunkować działania firmy tak, by zostać liderem poszczególnego z nich. Wypracowaliśmy koncepcje, o które postaramy się oprzeć kolejne działania marketingowe  w Stanach Zjednoczonych.