Helena Kocik, specjalista ds. handlu zagranicznego:

 

 O firmie

UST-M – tworzymy dla zdrowia i komfortu. Firma UST-M powstała z pasji – chcemy dostarczać naszym Klientom nowoczesnych, prostych rozwiązań, które poprawią jakość ich życia. Naszą pierwszą, najważniejszą specjalizacją jest uzdatnianie wody. Od lat zajmujemy się produkcją filtrów, które poprawiają smak, zapach i wygląd wody, a także podnoszą jej walory zdrowotne. Ponadto pod marką Vacu USM dostarczamy na rynek jedyny produkowany w Polsce system centralnego odkurzania. Nasza siedziba mieści się w Tomaszowie Mazowieckim. Zatrudnienie w firmie znajduje blisko 80 osób. Jesteśmy mocno związani z regionem i staramy się być jego ambasadorem podczas licznych polskich i międzynarodowych targów branżowych, w których uczestniczymy.

 O produkcie

Specjalizujemy się w oczyszczaniu wody. Dostarczamy szeroki asortyment produktów, które uczynią waszą wodę smaczną, miękką i dokładnie oczyszczoną. Specjalizujemy się również w urządzeniach zaawansowanych technologicznie – stacjach uzdatniania wody dla całego domu. Kolejnym kierunkiem naszej działalności jest system centralnego odkurzania produkowany pod marką Vacu USM, również produkowany w naszej fabryce w Polsce. System służy do pozbycia się kurzu w cichy i komfortowy sposób. Zanieczyszczone powietrze jest wyrzucane na zewnątrz budynku. Takie rozwiązanie jest polecane szczególnie dla alergików.

O Polskim Moście Krzemowym

Po obozie przygotowawczym

Dzięki udziałowi w projekcie zyskaliśmy możliwość spotkania się z mentorami amerykańskim, którzy przekazali nam w sposób jasny i przejrzysty swoją wiedzę i doświadczenie za zakresu funkcjonowania firmy i biznesu na rynku USA. Ich wskazówki pozwoliły nam inaczej spojrzeć na takie zagadnienia jak pisanie ofert, inicjowanie spotkań i prezentacja produktu. Funkcjonowanie programu jak i jego obsługa ze strony polskiej (PARP) również przebiega bez zastrzeżeń, w sposób przemyślany, a poszczególne etapy i związane z tym procedury są dla nas jasne i logiczne.

Po programie akceleracyjnym

Główną korzyścią z udziału w tym projekcie była możliwość bezpośredniego zbadania rynku i konkurencji (w tym porównania jakościowego i cenowego z oferowanym przez nas asortymentem). Uzyskana wiedza i kontakty zwiększają nasze szanse exportu na rynek USA. Mimo zakończenia projektu jesteśmy w stałym kontakcie z potencjalnymi kontrahentami.